5/21/2008

Nat Meisje

De Trechter Truuk

【break】

Droogneuken

Steeds meer vrouwen hebben pijn bij het vrijen. En dat komt niet door te grote piemels of nauwe vaginakanalen. We doen het droog. Althans, dat staat in een onderzoek van seksuoloog Rik van Lunsen (AMC). Hij gaat nog een stapje verder: de dames die vrijen zonder opgewonden te zijn, betreffen voornamelijk jonge, hoogopgeleide vrouwen. "Wát?!?", gil ik als enigszins hoogopgeleide en zeker jonge vrouw.
Op hoge poten galoppeer ik naar Rik. Hier moet ik het fijne van weten. Vrijen tegen mijn zin, kom nou zeg. Hallohó. Het is 2006. Ik ben geëmancipeerd. Aan zijn gezicht is af te lezen dat Rik mijn verontwaardiging schattig vindt. Hij legt dan ook graag uit dat het probleem groter is dan het droogneuken op zich. Ik glimlach en denk: Kom maar op jochie, ik heb geen probleem.

"De hedendaagse, jonge, hoogopgeleide vrouw wil overal goed in zijn. Niets is haar te gek, ze geeft zich volledig…" Ja, duh. Dat noemen we ambitie, schatje. "Ze wil een goede dochter zijn, een leuke vriendin, een lieve zus…" That's it? Ik wil ook goed zijn in mijn werk, contact houden met mijn huisgenootjes, veel schrijven, één keer per week sporten, mijn huis schoonhouden. "En een goede minnares.", eindigt hij. Slik.

De hoge poten laat ik bij Rik staan. Met kleine stapjes trippel ik zijn kantoor uit. Mijn hoofd tolt. Logisch: ik ben van mijn eigen emancipatie-voetstuk gevallen. Hij had het namelijk over míj. Ik ben de jonge, hoog opgeleide vrouw die droogneukt. Althans, dat zou ik zijn als ik ergens in mijn schema een gaatje voor een vriendje zou hebben.

Thuis laat ik alles nog even bezinken. Ik ben écht heel druk met van alles en nog wat, misschien te druk. Maar ik vraag me af: hoe kwalijk is het eigenlijk om alles te willen? Als je niet naar je moeder gaat wanneer ze ziek is, vind je jezelf een trut. Als je een baggerklus aflevert op het werk, ben je flink teleurgesteld.
En als je een schattig mannetje in bed hebt die je steeds afwijst, is dat knap lullig. Wanneer je iedereen tevreden houdt, vind je jezelf simpelweg een ѕtυk leuker.
Het zijn van een goede dochter, werknemer of minnares heeft klaarblijkelijk een positief effect op het zelfbeeld. Na deze overpeinzing besluit ik dan ook dat het helemaal niet zo erg is dat ik een theoretische droogneuker ben. Zolang ik maar wel onthoud dat ik niet ben wat ik werk, voor wie ik zorg of hoe ik vrij.

Ik ben dus echt een vrouw van deze tijd: een 'pleaser' zoals Rik het zou zeggen. Alleen doelt Rik hier op het pleasen van anderen en heb ik het over het pleasen van mezelf. Een subtiel verschil, lijkt me zo. Toch ben ik een beetje geschrokken van het onderzoek. Ik heb mezelf daarom plechtig moeten beloven dat als ik ooit een gaatje voor een lover heb, ik niet zal droogneuken. Ik haal zo wel even wat glijmiddel bij Christine le Duc.

En als ik er dan toch ben, koop ik meteen een . Zo geëmancipeerd ben ik dan ook wel weer.

Nog geen opmerkingen.

Een reactie posten:

Nieuwere post ◄┘Terug ⌂ Oudere post

Translate|Vertaal:

Volgers:

Archief


Locations of visitors to this page
eXTReMe Tracker
Sexy Naked Blogs Personal Blogs BlogRankers.com